اسپانسرشیپ پادکست معجون

سلام! من مسعود هستم. سازنده‌ی پادکست فارسی معجون؛ پادکستی که در اون روایت های تاریخی تعریف می کنم.

اولین اپیزود معجون دی ماه 1398 منتشر شد و از همون ابتدا، به دنبال جذب مخاطب و بیشتر شنیده شدن پادکست بودیم. در حال حاضر، تعداد مخاطب های این پادکست به حد قابل قبولی رسیده و ما میتونیم برای جذب اسپانسر اقدام کنیم. البته برای چند اپیزود این کارو انجام دادیم و از نتیجه هم راضی بودیم.

اگر صاحب کسب و کار، محصول، کالا یا خدماتی هستید که مایلید اون رو در پادکست معجون معرفی کنید، بهمون پیام بدید تا در موردش صحبت کنیم. پیامتون ترجیحا از طریق ایمیل (majoonpod@gmail.com) یا تلگرام (اینجا کلیک کنید) باشه که بتونیم فایل پروپوزال پادکست رو برای شما بفرستیم.

چرا پادکست میتونه راه مناسبی برای تبلیغ باشه؟!

روش های متنوعی برای تبلیغ کسب و کار شما وجود داره که هر کدومشون میتونه فراخور با کاری که انجام می‌دید، بهترین مسیر برای معرفی محصول تون باشه؛ اما رسانه نوپای پادکست ویژگی های خاصی داره که اون رو از مدیاهای دیگه متمایز میکنه و میتونه یک مسیر ویژه برای معرفی کسب و کار شما باشه.

1) تاثیرگذاری از راه شنیدن عمیق تره!

مخاطب ها به راوی پادکست اعتماد نسبی دارن و به پیامش گوش میدن. راوی پادکست کسیه که هرماه یا هر هفته چند ساعت بیخ گوش مخاطبش صحبت میکنه و مخاطب باهاش حس صمیمیت پیدا میکنه. گاهی مخاطب، پادکست رو جایی میبینه که چیزهای زیادی ازش یاد گرفته برای همین میتونه به پیامش اعتماد کنه.

 

2) درصد بالایی از مخاطب، تبلیغ پادکست رو میشنوند!

کسب و کارهای زیادی بودن که تا به حال اسپانسر یک پادکست شدن. از برندهای معروف مثل بوتان و استیل البرز گرفته تا برندهای کمتر شناخته شده. اغلب اون ها تبلیغ خودشون رو تکرار کردن؛ چون نتیجه خوبی گرفته بودن. شاید این تاثیرگذاری و بازخورد خوب به این دلیل بوده که درصد بالایی از شنونده های یک اپیزود پادکست، معمولا تبلیغ اون اپیزود رو میشنون. تیزر تبلیغاتی پادکست مثل تراکت تبلیغاتی یا آگهی تلویزیونی نیست که اغلب بهش بی توجهی بشه. بر اساس پستی که پادکست بی پلاس در صفحه اینستاگرام خودش منتشر کرده، حدود هفتاد درصد از مخاطب های یک اپیزود، تیزر تبلیغاتی اون اپیزود رو گوش میدن. با این حال طبق آمارهای رسمی که برای هر اپیزود ثبت میشه، هر پادکست ساز میتونه متوجه بشه که حدودا چه درصدی از مخاطب ها بخش تیزر تبلیغاتی رو گوش دادن.

 

3) بی انقضایی پادکست!

هر اپیزود از هر پادکستی اگر حذف نشه، تا سال ها بعد از تاریخ انتشارش همچنان شنیده میشه. چرا که هر روز و هرساعت تعدادی مخاطب جدید به اون پادکست اضافه میشن که شنیدن اپیزودهای قدیمی تر براشون جذابیت داره. مثلا الان که دارم این متن رو مینویسم بیش از یکسال و نیم از تاریخ انتشار اولین اپیزود معجون میگذره؛ اما این اپیزود همچنان دانلود روزانه داره و میزان شنیده شدنش گاهی حتی از اپیزودهای جدیدتر هم بیشتره! این مدل رسانه رو مقایسه کنید با پست اینستاگرام یا پست تلگرام که فقط چند روز بعد از انتشار، میزان دیده شدن شون به شدت افت میکنه و حتی به صفر میرسه.

 

4)بکر بودن پادکست!

با وجود اینکه پادکست های فارسی بسیار توسعه پیدا کردن و به سرعت هم دارن رشد میکنن؛ اما پادکست فارسی همچنان یک رسانه بکر محسوب میشه و میتونه شما رو به سمت قشری خاصی از مخاطب سوق بده. تعداد مخاطب پادکست فارسی در مقایسه با مخاطب فیلم و سریال زیاد نیست اما قشر خاصی از جامعه هستن که معمولا سطح تحصیلات و موقعیت اجتماعی بالایی دارن.

 

5)پایین بودن هزینه تبلیغ!

اگر شما بخواهید اسپانسر یک فیلم بشید یا در تلویزیون آگهی تبلیغاتی پخش کنید، باید هزینه هنگفتی رو پرداخت کنید. یا اگر بخواهید در یک سایت یا صفحه اینستاگرام تبلیغ کنید، شاید این کار برای شما کم ارزش باشه. اینجاست که مدیای پادکست با تاثیرگذاری عمیق و هزینه تبلیغ نسبتا پایین به کمک شما میاد. اگر تمایل داشتید اسپانسر پادکست معجون بشید، پیام بدید تا در مورد صحبت کنیم.

 

 

 

با آرزوی بهترین ها

مسعود فهیمی ، شهریور 1400